10 Aralık 2010 Cuma

Seninki kaç santim?

Seninki kaç santim? - Greenpeace: "2050’de dünyadaki balık stokları tükenecek. Denizleri hala sonsuz bereket kaynağı olarak görüyorsanız çok yanılıyorsunuz. Büyük balıkların %90’ı çoktan yakalandı. Toplam balık stoklarının %60’ı bitti. Gerı kalan %40 ise 40 yıl içinde son bulacak. Balıkların bittiği gün deniz yaşamı da bitecek."

Greenpeace, daima takipcisi oldugum ve her kampanyasina destek oldugum muhtesem bir topluluk. Her firsatta da dunyadaki her seyin alarma gectigini farkindalik kampanyalariyla bizlere duyuruyor. Bu kez dikkat cekmek istedikleri nokta: Denizden babam ciksa daha iyi olur. Ben daha cok kucugum.

Son zamanlarda begendigim nadir reklamlardan biri olan "Denizden babam ciksa yerim abi!" ile Vodafone reklami. Reklamdaki gencler Vodafone'dan bir seyler istiyor, Vodafone da hemen gerceklestiriveriyor; iste bu kadar basit. Oysa denizdeki kucucuk, yavru baliklarin istedikleri cok daha basit. Ama oyle ya onlarin dili mi var ki anlatsin size? Bu yuzden de Greenpeace yavru baliklarin derdine derman oluyor ve bu kez dunyayi baliklarin agzindan uyariyor: Etmeyin!

Anlamakta zorlandigim bir konu var bu noktada: bizim de dahil oldugumuz bu ekosisteme neden gereken degeri vermiyor ya da veremiyoruz? Nasrettin Hoca fikralariyla buyumus olmamiza ragmen halen ders cikaramayan bir zihniyet hakim hepimizde. Ahlanip vahlanmak yerine, bindigimiz dali keseyelim; kampanyaya destek cikalim. Boylece hepimizin buyutecegi bir yavru baligi olsun.

Bu kez gulmeyelim aglanacak halimize. Harekete gecelim.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder